Tips & tricks: Outlook

Laat outlook je taken bijhouden

Taken in Outlook bied je de volgende mogelijkheden:

  • Maken van een eigen to do-lijst
  • Doorsturen van taken aan andere personen
  • Vastleggen van terugkerende taken

Maken van een eigen to do-lijst

Zo voeg je een nieuwe taak toe:

  • Open Outlook (wanneer je het programma nog niet geopend heeft)
  • Kies voor Taken
    De takenlijst verschijnt op het scherm.
  • Kies in het menu voor StartNieuwe ItemsTaak (of gebruik de toetsen CTRL+N)

  • Op het scherm verschijnt een Nieuwe taak.


 

Betekenis van de velden

Onderwerp
Bij het onderwerp vul je een korte omschrijving van de taak in. Zorg dat deze niet te lang is, zodat je in een oogopslag kan lezen waarover het gaat.
Einddatum
Niet verplicht, maar wel handig. Wanneer een einddatum staat ingevuld, wordt deze gebruikt in de taakoverzichten van Outlook. Op die manier toont Outlook de vervallen taken en kleurt deze rood.
Begindatum
Dit veld wordt meestal gebruikt om de volgorde van de taken te bepalen. Gemakkelijk om je taken te sorteren.
Herinnering
Wanneer je bij dit veld een vinkje zet, zal Outlook je melden wanneer de taak over tijd is. Overdaad schaadt, zet niet bij elke taak een vinkje.
Toewijzen van taken
Wanneer een taak is aangemaakt en moet worden uitgevoerd door iemand anders wordt de taak toegewezen aan een andere persoon.
Meer informatie over het toewijzen van taken vind je terug in onze cursus.
Terugkerende taken
Wanneer je taken met een bepaalde regelmaat moet herhalen, moet je niet elke keer opnieuw een taak aan te maken.

ECT BVBA - Oosterveldlaan 211 (2610 Wilrijk) - Tel: +32 (0)3 239 54 67 -

BTW-nummer: BE 0456.352.435